Regulamin TF2 [JAILBREAK]
945
2288 postów
Napisano 2021-03-11 16:22 (edytowany)
Zanim przejdziesz do regulaminu pamiętaj, że JAILBREAK to serwer 4FUN. Nie staraj się "używać" luk w regulaminie, ponieważ zostaniesz za to ukarany. Jeśli zauważysz gdzieś niedopatrzenie to zgłoś je do jednego z naszych administratorów.
I. Zasady ogólne
1.1 - W trybie Jailbreak zabawa polega na tym, że osoby z drużyny RED są więźniami i wykonują polecenia osób z drużyny BLU która składa się ze strażników i jednego "Wardena" który prowadzi rundę.1.2 - Wszyscy na serwerze powinni być traktowani równo bez względu na płeć, rangę, orientacje seksualną, itp. Faworyzacja ze strony osób grających na serwerze będzie karana. (ze strony administracji też się to liczy)1.3 - Gracze martwi nie mogą przekazywać informacji o położeniu, statusie zbuntowania lub o fakcie posiadania amunicji innych żywych graczy.1.4 - Nick osoby grającej na serwerze musi składać się z co najmniej paru zwykłych znaków z klawiatury QWERTY tak aby warden wywołując daną osobe mógł przeczytać jej nick.
II. Zasady dla drużyny RED (więźniów)
2.1 - Więźniowie muszą wykonywać polecenia wardena. Jakakolwiek niesubordynacja zostanie uznana jako bunt i karana śmiercią.2.2 - Każdy więzień ma prawo do zbuntowania się, ale musi liczyć się z tym, że stanie się wtedy buntownikiem narażonym na śmierć.2.2a - Wyjątkiem jest gdy warden przebaczy osobie zbuntowanej i pozwoli wrócić do reszty więźniów.2.2b - Leczenie osoby zbuntowanej jest równoznaczne z buntem.2.2c - Posiadanie amunicji przez więźnia jest traktowane jako bunt.2.2d - Wybaczenie osobie, która nie wykonała polecenia, wiąże się z obowiązkiem wybaczenia także innym osobom, które takowy błąd popełniły, inaczej uznaje się to za faworyzację.2.2e - Zakazuje się ciągłego przebaczania tej samej osobie lub grupie osób.2.3 - Ostatnia niezbuntowana i przystosowana do poleceń wardena osoba zawsze dostaje życzenie.2.3a - Warden może przebaczyć ostatniej osobie gdy jest ona zbuntowana i nie posiada amunicji, ale nie musi.2.3b - Warden nie może przebaczyć osobie która posiada amunicje2.3c – We własnym życzeniu można prosić tylko o jedną rzecz. Dotyczy to życzeń typu „idziemy na obby, a ja mam freedaya”.2.4 - Każde uderzenie, zabójstwo osoby z BLU przez osobę z RED uznawane jest jako bunt.2.4a - Nie dotyczy to prowokacji ze strony osoby z BLU.2.5 - Freeday nie bierze udziału w rundzie i nie musi słuchać nakazów i zakazów wardena.2.5a - Jeśli Freeday zbuntuje się w jakikolwiek sposób to zostanie on zabity.2.5b - Jeżeli Freeday przeszkadza w prowadzeniu rundy może zginąć.2.5c - Jeżeli BLU poczuje się zagrożone ze strony Freedaya może go zabić.2.5d – Zabicie graczy przez Freedaya poprzez uruchomienie zabawy jest traktowane jako team kill (chyba że Warden mu na to pozwoli).2.6 - Zbliżanie się osoby z RED do BLU i np. Machanie bronią melee, będzie uznawane jako próba buntu. 2.7 - Zabrania się ciągłego buntowania co rundę bez powodu, jeżeli będziesz tak robił nie zdziw się jak BLU zabije cię od razu.2.8 – Zabrania się chowania w miejscach niedostępnych dla blue podczas życzeń typu PropHunt oraz Chowany.2.9 - Osoba z RED wykorzystując jakiekolwiek błędy/bugi na mapie zostanie wyrzucona, bądź zbanowana.2.10 - Kucanie to albo chwilowe kucnięcie, lub kucnij prztrzymaj. Nasza postać musi wykonać animacje kucnięcia aby zaliczyło się polecenie ,,Kucnij'' (Jeżeli kliknie się za szybko klawisz od kucnięcia to nie wykona się animacja)2.11- Osoba zrespiona za freekilla poprzez zdegradowanie strażnika lub przez komende administratora ma obowiązek się przystosować do nakazów i zakazów wardena inaczej zostanie zabita.2.12 - Wychodzenie sekretem z celi zalicza się pod bunt.2.13 - Wszelkie zgłaszanie aktualnego wardena bez wyraźnego powodu tzw. for fun, dla jaj, będzie karane. (mowa tu o zgłaszaniu poprzez komende !m)2.14 - Zabicie sojuszników podczas Friendly Fire gdy Warden na to nie pozwolił może skutkować game banem.
III - Zasady dla drużyny BLU
3.1 - Osoba w drużynie BLU musi posiadać sprawny mikrofon. Za ogólny brak mikrofonu będąc w blue (jak i w kolejce do blue) jest karane perm blue banem3.2 - Tylko obecny warden może otworzyć cele lub pozwolić zrobić to pomocnikowi.3.3 - Warden musi mówić w sposób zrozumiały oraz znać język polski na przynajmniej poziomie komunikatywnym.3.4 - Warden może odliczyć po wydaniu rozkazu, ale nie musi.3.5 - Każdy zakaz / nakaz odwołuje się słowami: "Nie macie już..." / "Odwołuję wam..." 3.5a - Zabawy są kończone słowami: "Zakańczam zabawę w..."3.6 - Polecenie "Podłoga to lawa" zanika po wypowiedzeniu: "Lawa zastyga..." Podłoga to lawa nie może zostać odwołana, lub zakończona.3.7 - Pozycja buntu może być nadana kiedykolwiek. Jest ona poleceniem ważniejszym od wszystkich innych. Wyjątkiem jest Ostateczna reakcja.3.8 - Warden ma nakaz dania życzenia ostatniej niezbuntowanej osobie z RED. Wyjątkiem jest jak osoba z RED znajduje się w zabawie którą musi przejść do końca aby otrzymać życzenie.3.9 - Odwoływanie nakazów i zakazów gdy nie jest się wardenem jest zabronione.3.9a - Wyjątkiem jest robienie tego podczas zabawy w "Simon mówi".3.10 - Freekille i masowe Freekille będą karane.3.10a - Jeżeli osoba z BLU zabije więźnia, który był podporządkowany pod nakazy/zakazy i nie byl zbuntowany - uznaje się to jako freekill.3.11 - Na serwerze nie obowiązuje zasada czasu na przystosowanie się.3.12 - Zakaz prowokowania graczy RED.3.13 – Podczas gry w Atak i Obronę po otworzeniu cel zakazuje się używania komend do stawiania zmiany klasy.3.14 – Pomocnicy mają zakaz nakłaniania RED do buntu, np. poprzez mówienie, że po zabiciu Wardena wszystkim się wybaczy i będzie lepsze prowadzenie.3.15 - Warden ma nakaz powtórzenia nakazów jak i zakazów więźniom przynajmniej 3 razy, jeżeli ktoś z RED użył komendy "!repeat/!r"3.16 - Warden na początku rundy może wydać maksymalnie 5 rozkazów3.17 - Warden ma prawo zdegradować strażnika jeżeli ten trolluje graczy red mówiąc: "pozycja buntu" itp.3.18 - Jeżeli osoba z BLU zabije więźnia, któremu cofnięto status buntownika, uznaje się to jakofreekill.3.19 - Warden ma prawo nie wykonania życzenia jeżeli:- red wybrało to samo życzenie 3 razy (chodzi tu bardziej o ciągły wybór pokemonów/igrzysk śmierci/chowanego).- nieodpowiednie (np. warden co słowo mówi jakieś przekleństwo)- niewykonalne albo nie zgodne z regulaminem.3.20 - Warden nie ma prawa okłamywać graczy RED.3.21 - Warden ma nakaz wykorzystywania mapy z jej zabaw które ma w sobie. Nie wykorzystywanie mapy będzie karane.3.22 - Warden jak i strażnicy mają zakaz zabijania freedaya jeżeli ktoś z RED będzie mógł wyznaczyć osobę do zabicia ze swojej drużyny a tą osobą będzie freeday.3.23 - Warden ma prawo zabicia osoby z RED jeżeli ta wyszła z celi sekretem (nawet jak drzwi od cel są zamknięte/otwarte)3.24 - Warden ma prawo nie prowadzić rundy jeżeli są 3 osoby w red lub poniżej.3.25 - Warden ma obowiązek zrobić freedaya w pierwszej rundzie na nowej mapie celem tego jest poczekanie na resztę graczy którzy się ładują na serwer.3.26 - Warden ma zakaz naduzywania swojego menu, do np blokowania wejscia do armory lub do miejsca z ammunicją skrzynką/zmianą klasy etc.3.27 - Jeżeli cele zostaną otwarte bez żadnych nakazów jak i zakazów, a w życzeniu nie jest free day dla wszystkich to warden zostaje ukarany a druzyna RED ma freeday3.28 - Friendly Fire można odpalić, gdy jest mniej niż 5 więźniów. Wyjątkiem są Pokemony, Igrzyska Śmierci, czy Meat Grinder, które muszą zostać zapowiedziane lub wykonane jako życzenie.3.28a - Można poprowadzić kreatywnie i śmiesznie runde z friendly fire przykładowo stawianie skrzynek z bronią dla dwóch osób i wygrywa ta która zabije przeciwną osobe z RED.3.28b - Aby odpalić Friendly Fire należy powiadomić o tym więźniów oraz zapewnić im zmianę klasy, jeśli sobie tego życzą.
IV - Słownik przydatnych pojęć:
Autofill - Osoba nie będąca w kolejce do wardena która została wybrana losowo. Warden - osoba wydająca polecenia w BLUMute - Blokada na czat głosowyGag - Blokada na czat pisemnyBlue Ban - Blokada na drużyne blueImmunitet Głosowy - Jest to przywilej tylko dla wardena, polega na tym że podczas używania czatu głosowego przez wardena każdy jest wyciszony i nie może się odezwać dopóki warden nie przestanie mówić.Prowokacja - osoba z BLU w jakikolwiek sposób utrudnia wykonywanie poleceń osobie z RED (mleko/siki, wchodzenie w red, przebieranie sie za żyjącego gracza red, stanie na głowie, ograniczanie poruszania się red itp.)Ostatnia reakcja - zabawa, w której ostatni więzień który wykona jakąś czynność zostanie zabity.Pierwsza reakcja - zabawa, w której pierwszy więzień który wykona jakąś czynność zostanie w jakiś sposób nagrodzony lub wybrany do innej zabawy. Na tej zabawie nie można zabijać. Wyjątkiem jest jeżeli jest jakiś zakazPozycja buntu - Kucnij przytrzymaj, patrzenie się w dół i totalny bezruch. Trzeba ją odwoływać oddzielnieBezruch - nakaz podczas którego więzień nie może się przesuwać.Totalny bezruch - nakaz podczas którego więzień nie może się się ruszać ani obracać myszką.Ostateczna reakcja - zabawa, którą można rozpocząć tylko przy dwóch przystosowanych więźniach. Tej zabawy nie dotyczą żadne nakazy/zakazy, nie trzeba jej również rozpoczynać.Totalna cenzura - zakaz używania chatu oraz komend głosowych postaci.Szybkie paluszki - zabawa, w której pierwszy więzień, który napisze jakieś wyrażenie, zostanie w jakiś sposób nagrodzony. Nie jest w niej ważna interpunkcja czy ortografia.Dyktando - zabawa, w której pierwszy więzień, który napisze jakieś wyrażenie, zostanie w jakiś sposób nagrodzony. Wyrażenie musi być napisane poprawnie pod względem interpunkcji oraz ortografii (np. zdanie musi być zaczęte z dużej litery).Simon mówi - zabawa, w której warden wydaje polecenia, mówiąc przed nimi "Simon mówi". Podczas tej zabawy więźniowie wykonujący polecenia, które nie zostały rozpoczęte od "Simon mówi", zostają zabici.Kuchnia - zabawa polega na przygotowaniu przez drużynę Red dań, które Warden lub osoby wyznaczone przez niego będą oceniać. Warden lub osoba, której kuchnia było życzeniem, może wybrać kategorię dania (obiad, deser, itp.). Zabawa ta musi zostać zapowiedziana przed rozpoczęciem rundy, chyba że było o nią życzenie.Czołgi - Każdy jest heavym, ma kucnij przytrzymaj i odpalone jest friendly fire. Nakaz szukania walki, nakaz bicia sie na głównym placu. Tą zabawę trzeba zapowiedzieć. Ostatnia żywa i przystosowana osoba dostaje życzenie.Meat Grinder - Friendly fire w jednym, ciasnym miejscu. Najczęściej jest to jedna cela, rzadziej medyk. Ostatnia żywa i przystosowana osoba dostaje życzenie.
+64 za post